BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[Web Creator] [LMSOFT]
WST AIRSOFT ARAD
Airsoftul este un sport modern ce poate fi jucat fie ca simulare a unui conflict, tactici si actiuni militare, fie ca hobby recreational de week-end. Este un joc de echipa si se adreseaza pasionatilor de arme si actiune, promovand onestitatea si martialismul, reprezentand o activitate de team building excelenta, fiind apreciat de persoane de ambele sexe si din toate categoriile sociale. Spre deosebire de paintball, cu care are cateva elemente comune, airsoftul se bazeaza pe onoarea individuala a jucatorilor si este mai curat, nelasand urme de vopsea. Jocul este atat de fidel realitatii, incat deseori este folosit pentru antrenamentul fortelor militare sau firmelor de paza. Replicile (armele) si echipamentul de airsoft sunt copii fidele ale armelor si echipamentelor folosite de fortele armate sau de catre politie. Cu toate acestea, ele nu pot fi modificate pentru a servi ca arme de foc sau neletale.

În majoritatea scenariilor, participantii au scopul de a elimina adversarii prin atingerea lor cu bile din material plastic cu diametrul de 6mm lansate din replicile de airsoft. Ti se ingaduie libertate de miscare, totusi trebuie sa ai consens cu coechipierii. In airsoft, planurile sunt foarte importante, strategiile sunt puse la punct, scenariiile de lupta se pot adapta atat la locatie, cat si la dorinta participantilor. Poti sa petreci multe ore sau zile cu colegii si prietenii la “razboi”, uitand de problemele cotidiene.

Cum “trag”?

Replicile de airsoft sunt din material plastic (ABS), sau/si aliaje usoare, plus unele piese metalice, se produc industrial, se comercializeaza liber. Imitarea armelor albe trebuie sa fie executata si aplicata conform tuturor masurilor de securitate si trebuie sa excluda orice posibilitate de ranire.

Din punct de vedere al modului de propulsie a bilei, sunt de trei tipuri:
a) pe baza de gaz - CO 2, “Green Gas” sau “Red Gas” (propan cu cantitati diferite de lubrifiant siliconic in compozitie, gaz “134a”);
b) pe baza de arc (aerul este comprimat, printr-o duza, cu ajutorul unui mecanism cu arc si piston actionat manual), denumite si spring.
c) cu propulsie electrica (contin sisteme mecanice care folosesc motoare electrice pentru a actiona un piston cu arc - AEG-( Airsoft Electric Guns).

Cu ce munitie?

Bilele armelor de Airsoft au calibrul 6mm si nu 12mm ca la Paintball. Bilele sunt din plastic de diverse culori sau fosforescente si pot contine vopsea. Viteza bilelor la iesirea de pe teava poate depasi 100 m/secunda
Greutatea acestora poate fi de: 0.12g, 0.20g, 0.25g, 0.29g, 0.30g, 0.33g, 0.36g, 0,46g. Se comercializeaza la pungi de cateva mii de bucati.

De cand?

 Airsoftul a fost dezvoltat in Japonia in anii ‘60, unde legile locale impiedicau accesul la armele de foc sau neletale. Jucatorii cautau o alternativa legala de a isi satisface pasiunea pentru arme si razboi si astfel s-au nascut primele replici de airsoft. Fabricantii au pus un mare accent pe copierea cat mai exacta a armelor de foc si de tir, avand totodata grija ca aceste jucarii sa nu poata rani. Chiar si acum majoritatea producatorilor de replici si accesorii de airsoft sunt localizati in Japonia, China sau Taiwan.

Cum?

Skirmish
"Skirmish" este cel mai intalnit mod de joc din airsoft. Jucatorii se impart in doua sau mai multe echipe, inarmate si echipate in conformitate cu regulamentul convenit. Acestia pot folosi metode si mijloace diferite de tehnica si aplicatii militare reale. Majoritatea practicantilor se imbraca in uniforme si poseda replici diverse. Jocul se deruleaza dupa un scenariu bine determinat, pe un teritoriu delimitat. Luptele pot avea loc in orice locatie cat de cat retrasa.

CQB - urban
Termenul “Urban” face referire la luptele in localitati si este foarte popular. Se joaca in spatii urbane restranse, avand astfel parte de o desfasurare rapida a actiunii si multiple surprize din partea oponentului. Spatiul de joc trebuie amenajat in asa fel incat sa semene cu o o zona de lupta. In teren de obicei se regasesc pereti, porti, usi, scari, tunele, diverse deschideri in ziduri. Se poate juca atat ziua cat si noaptea. In acest mod de joc, puterea cu care replicile trag poate fi restrictionata, la fel si distanta de angajare, pentru a compensa distantele mici pe care se disputa meciul. Grenadele, minele si alte capcane se dovedesc utile in acest tip de joc datorita densitatii inamicilor pe campul de joc. Deseori, jucatorii poarta echipament aditional de protectie, pentru a-si apara diverse zone de lovituri si ricoseuri. La unele jocuri chiar se impune un anumit echipament, pe langa regulile restrictive legate de replica.

MilSim
MilSim, (Military Simulation), combina airsoftul cu elemente militare. Cateva misiuni sunt oferite fiecarei echipe, alaturi de echipamentul de baza: munitie, ratii, baterii, statii radio si alte echipamente. La unele evenimente echipamentul poate fi pus la dispozitie de catre organizator, in timp ce la altele el este adus de fiecare jucator. Echipele de obicei raman pe teren pana la sfarsitul jocului, intoarcerea lor in zona din afara jocului avand loc doar pentru exceptii medicale sau alte situatii speciale. De obicei, jocurile de simulare dureaza mai multe zile.  Jocurile de airsoft nu sunt limitate la aceste trei moduri de joc, alt exemplu fiind misiunea de scotocire in padure sau woodland combat.

Sistemul de onoare

In airsoft, se foloseste sistemul de onoare care presupune ca fiecare jucator va recunoaste cand este lovit de un proiectil, deoarece spre deosebire de proiectilele cu vopsea din paintball, bilele din plastic nu lasa un semn vizibil. Cu toate ca exista proiectile cu vopsea pentru replicile de airsoft, ele nu prea sunt folosite. In functie de distanta de la care se trage si de puterea replicii, un jucator de airsoft simte lovitura pe care a primit-o. Arbitrii vor monitoriza mai ales jucatorii predispusi la a nu recunoaste cand sunt loviti. Pentru a preveni eventuale dispute pe teren, jucatorilor le este interzis sa strige altor jucatori ca au fost loviti. Simularea loviturii cu cutitul se face prin atingerea cu palma a oponentului. Acest lucru este util si pentru a evita tragerea asupra unui oponent aflat foarte aproape. Din acelasi considerent se poate apela si la eliminarea prin somatie. De obicei, jucatorilor li se interzice sa traga, daca nu vizualizeaza tinta. Jucatorii trebuie sa desconsidere rafalele trase de un jucator care a fost deja eliminat. Nu se incurajeaza limbajul vulgar si contactul fizic intre jucatori, aceste lucruri putand sa atraga penalizari sau chiar eliminarea. Jucatorii trebuie sa isi rezolve disputele amiabil si prietenos.

Recunoasterea loviturii se poate face in felul urmator:
(1) Se striga cu voce tare “Lovit” sau “Mort”; nu se iau in considerare ricoseurile si loviturile in arma
(2) Se ridica arma deasupra capului si se paraseste terenul de joc. Jucatorii care nu recunosc atunci cand sunt loviti, risca sa fie ignorati de catre comunitate si exclusi din meci. Datorita sistemului de onoare, multi considera ca in airsoft este nevoie de etica si valoare morala.

Cine conduce jocul?

Jocurile pot fi conduse chiar de catre jucatori, folosidu-se niste reguli asupra carora s-a cazut de acord in prealabil. In jocurile mai bine organizate, un “conducator de joc” controleaza decursul jocului si genereaza misiuni, reguli si situatii spontan. Are si rolul de a selecta jucatorii in echipe, a hotari conditiile pentru victorie, propunerea unor obiective, informarea jucatorilor cu privire la regulamentul de joc, delimitarea suprafetei de joc si stabilirea duratei. Scenariile de airsoft variaza in functie de tipul misiunii, numarul de echipe participante, numarul de jucatori dintr-o echipa, obiectivele de joc si conditiile pentru victorie. Scenariile cele mai populare sunt: capturarea unui steag (sau a unui alt obiect), eliberarea unor ostatici, cucerirea unei baze, ambuscade, raiduri sau asalturi, jucatul pana la distrugerea completa a echipei adverse, cauta si anihileaza.
Cu ajutorul fluierelor, steagurilor, megafoanelor si statiilor radio, un arbitru sau grup de arbitrii poate calauzi cateva sute de jucatori pe parcursul catorva reprize sau pe parcursul intregului meci. In functie de fiecare scenariu, jucatorii pot fi eliminati daca sunt loviti o singura data, pot fi doar scosi din actiunea jocului si pusi la loc in joc cu ajutorul unui “medic”, sau li se poate permite sa re-intre in joc doar din anumite locuri sau doar dupa un anumit timp. Cei atinsi cu o “arma alba” sunt de asemenea eliminati.

Unde?

Cei care organizeaza jocuri, de obicei colaboreaza cu autoritatile locale (sau cu proprietarul terenului pe care se va desfasura jocul), desemneaza zone “sigure” si limitele suprafetei de joc, ofera participantilor facilitatile necesare: parcare, toaleta, apa, curent electric. Deasemenea, daca jocul este de durata, se pot cumpara cele strict ncesare: munitie, mancare cat si alte provizii (mai ales daca locatia este departe de magazine comerciale). Pot fi folosite cladiri abandonate, foste unitati militare, spatii de agrement amanajate gen parc de aventuri, sau chiar locatii naturale corespunzatoare. Oricum este bine ca locul sa fie cat de cat retras, iar zona de campare sa fie separata de cea de joc.